Digitale Marketing Trends | Herfst van 2022
In de digitale wereld van vandaag zijn er een overvloed aan marketing trends die voortdurend evolueren om aan de steeds veranderende behoeften van de consument te voldoen. Naarmate deze behoeften veranderen, veranderen ook de marketingtactieken en -middelen om marketeers te helpen de curve voor te blijven. Van sociale media, videomarketing, en mobiele betrokkenheid tot kunstmatige intelligentie en programmatische reclame, deze digitale wereld heeft het allemaal! Nu er zoveel gebeurt op het gebied van digitale marketing, kan het moeilijk zijn om bij te houden wat nieuw is en wat de volgende stap is.
Daarom heeft Wolf Worldwide het vandaag voor je uitgesplitst.

Nieuwe trends in digitale marketing?
De grootste verandering in de digitale marketing wereld is, zonder twijfel, de introductie van blockchain. Hoewel de technologie al een tijdje bestaat, is ze onlangs uitgegroeid tot de next big thing in digitale marketing. Blockchain is een digitaal, gedecentraliseerd, en veilig systeem voor het bijhouden van gegevens. Het is vooral bekend als de technologie die de cryptocurrency, bitcoin, aandrijft. Maar blockchain kan eigenlijk gebruikt worden om veel meer dan alleen geld op te slaan. Het is de technologie achter slimme contracten, dat zijn contracten die automatisch worden uitgevoerd nadat aan de voorwaarden is voldaan, delen op basis van toestemming, en gedecentraliseerde reputatiesystemen.
De snelle groei van blockchain technologie heeft de aandacht getrokken van veel marketing professionals. Ze kunnen er gebruik van maken om marketingstrategieën te ontwikkelen en uit te voeren waarin verschillende technologieën verwerkt zijn. Dus, als je de curve voor wilt blijven, zul je willen beginnen experimenteren met blockchain.
Kunstmatige intelligentie – de toekomst van digitale marketing?
Kunstmatige intelligentie is het gebruik van computersystemen om informatie te verwerken en resultaten te genereren. Marketingprofessionals maken al een tijdje gebruik van de kracht van AI. Maar de laatste jaren is het echt in populariteit gestegen. En de industrie heeft een paar theorieën over waarom. Een van de belangrijkste redenen waarom marketeers in AI investeren is om de effectiviteit van hun campagnes te vergroten. Met de juiste technologie kunnen bedrijven de creatie van inhoud automatiseren, die optimaliseren voor specifieke apparaten, en ze afleveren bij een relevant publiek. Met de massale toepassing van VR en AR is AI nuttiger geworden voor marketeers. Het heeft nu het potentieel om complexere taken uit te voeren, zoals het bouwen van klantenpersona’s op basis van echte gegevens en vervolgens het maken van aangepaste, levensechte advertenties. AI blijkt ook een nuttig hulpmiddel te zijn bij het opsporen van fraude, door enorme gegevensreeksen te analyseren om verdachte transacties op te sporen en te markeren. Na verloop van tijd zal de populariteit van AI waarschijnlijk toenemen, vooral naarmate meer en meer industrieën er gebruik van gaan maken.
Programmatische reclame – de toekomst van Ad Tech?
De opkomst van programmatische reclame is een van de meest opmerkelijke veranderingen in de digitale marketing. Veel deskundigen voorspellen dat deze trend de komende jaren alleen maar zal toenemen. Programmatisch adverteren is waarbij adverteerders advertenties kopen op verschillende niveaus van plaatsing en formaat, afhankelijk van het soort impressie, in plaats van een specifieke advertentie te plaatsen en dan een bepaald aantal klikken of impressies te krijgen. Met programmatisch adverteren hebben marketeers toegang tot een breder scala van advertentieformaten, waaronder video, audio en grafisch. Ze kunnen ook kiezen voor meer gerichte advertentieplaatsingen, waaronder de bovenste plek van de Google of Facebook nieuwsfeed. Adverteerders houden van deze methode omdat ze via programmatische kanalen advertenties kunnen kopen tegen lagere kosten dan wanneer ze die zouden kopen via een op mensen gebaseerde advertentiebeurs. Bovendien is programmatische reclame een bloeiende industrie geworden, waarvan veel deskundigen voorspellen dat ze zal blijven groeien.
Virtuele Realiteit en Augmented Reality – De Toekomst van Reclame?
VR en AR worden steeds populairder in de digitale marketing wereld. En met goede reden. Beide technologieën hebben het potentieel om de manier waarop merken met hun klanten communiceren te veranderen. VR creëert virtuele omgevingen die heel realistisch zijn. Merken kunnen VR gebruiken om gloednieuwe inhoud voor hun campagnes te creëren of hun publiek te betrekken met interactieve ervaringen. AR daarentegen gebruikt technologie om computer-gegenereerde beelden over de echte wereld te leggen. Met deze methode kunnen marketeers advertenties plaatsen, boven op een gebouw, reclamebord of uithangbord. Het spannendste aan deze technologieën is misschien wel hoe ze samen gebruikt kunnen worden. Dit betekent dat merken meer meeslepende ervaringen kunnen creëren met VR, en die dan in lagen kunnen voorzien van AR advertenties. Voor AR advertenties betekent dit dat je een virtuele omgeving creëert en er dan elementen zoals echte voorwerpen, beelden en tekst in opneemt. Voor VR betekent dit dat je een VR omgeving toevoegt en dan elementen zoals holografische personages en objecten creëert.
Chatbots – de toekomst van klantenservice?
Marketeers gebruiken al een tijdje geautomatiseerde klantenservicetools. De opkomst van chatbots verandert echter het spel. Een chatbot is een geautomatiseerd hulpmiddel dat klanten helpt met eenvoudige vragen, zoals wanneer ze hulp nodig hebben bij het inloggen of activeren van een account. Naarmate de populariteit van chatbots blijft toenemen, voorspellen veel deskundigen dat deze trend alleen maar gangbaarder zal worden. Dit zou te danken kunnen zijn aan de opkomst van mobile-first klantenservice. Nu klanten zich steeds vaker tot chatbots wenden om hulp te krijgen bij hun vragen, zullen merken waarschijnlijk gestimuleerd worden om hun service te verbeteren. Dat zou kunnen betekenen dat ze betere ondersteuning bieden en op een persoonlijker niveau met klanten in contact treden.
Bottom line: Digitale marketing 2022
De wereld van digitale marketing is erg spannend, en er vinden elk jaar een overvloed aan veranderingen plaats. Van de introductie van blockchain technologie tot de vooruitgang in AI, marketeers hebben genoeg om naar uit te kijken. Nu er zoveel gebeurt in de digitale marketing ruimte, kan het moeilijk zijn om bij te houden wat er nieuw is en wat er nog komt. Daarom hebben we een aantal van de belangrijkste trends in de sector voor het nieuwe jaar uitgesplitst. Van kunstmatige intelligentie tot programmatische reclame, deze marketing trends zullen marketeers op het puntje van hun stoel doen zitten, ook ons hier, bij Wolf Worldwide Digital Marketing Agency.

Backlinks Kopen = VERBLUFFENDE resultaten
De aanwezigheid van backlinks (inkomende links) op je pagina of blog is een van de meest essentiële ranking factoren voor een webpagina. Het helpt Google

Het belang van de Nederlandse taal in de globalisering 2023
De Nederlandse taal is een van de officiële talen van Nederland en een van de officiële talen van de EU. Maar hoe belangrijk is ze

7 Beste Live Chat Plugins voor WordPress: Een uitgebreide lijst
Live chat plugins zijn een van de meest effectieve manieren om met je website bezoekers in contact te komen. Wie wil immers eens in de

Meeslepende Trends: Digitale Marketing Herfst 2022
Digitale Marketing Trends | Herfst van 2022 In de digitale wereld van vandaag zijn er een overvloed aan marketing trends die voortdurend evolueren om aan

LightSpeed Managed WordPress Hosting voor je Business
Een website beheren is niet eenvoudig. De aandacht van bezoekers vasthouden en de juiste inhoud op het juiste moment aanbieden kan een uitdaging zijn. Daarom
2 Responses
Comments are closed.