Waarde van Anchor Tekst in Back Links
Bij het maken van backlinks moet je beslissen of je het trefwoord van je pagina als anchor tekst gebruikt, of iets anders. De beslissing is niet eenvoudig. Het hangt allemaal af van je website en het soort backlink dat je maakt. Anchor tekst heeft zijn eigen belang in zoekmachines. Hoewel het niet de belangrijkste ranking factor is, dient het toch een doel. In dit artikel vertellen we je hoeveel waarde ankertekst in backlinks heeft in zoekmachines en waarom het belangrijk is. Je krijgt ook een paar suggesties die je helpen de juiste keuze te maken bij het maken van backlinks.
Laten we aan de slag gaan!

Wat is Anchor Tekst in Back links?
Anchor tekst is de aanklikbare tekst die in een hyperlink verschijnt. Als iemand op die link klikt, wordt hij naar de landingspagina van de ankertekst geleid. Met andere woorden, ankertekst is de zichtbare tekst die je ziet in een hyperlink waar mensen op klikken. De ankertekst die je voor een hyperlink kiest is heel belangrijk. Het kan invloed hebben op hoeveel mensen op je link zullen klikken. Het kan ook van invloed zijn op hoeveel mensen je website zullen bezoeken nadat ze op je link geklikt hebben. De ankertekst is meestal een variatie van je doel trefwoord. Het doel trefwoord is de zin waarvoor je je website wilt laten ranken. Dit is belangrijk omdat het veel dingen kan beïnvloeden, waaronder je rangschikking en de manier waarop mensen je website bekijken.
Het belang van Anchor Tekst in SEO
Het eerste dat je je moet realiseren over anchor tekst is dat het er wel degelijk toe doet bij zoekmachine optimalisatie. De ankertekst kan een grote invloed hebben op je verkeer. In feite is het enige zichtbare deel van een hyperlink dat op de pagina te zien is. Daarom moet je altijd aandacht besteden aan de ankertekst die je gebruikt. De ankertekst is het enige waar gebruikers werkelijk op kunnen klikken. Dit betekent dat het de beslissende factor kan zijn of iemand je website bezoekt of niet.
🔖
Waarom Anchor Tekst Belangrijk is
Als je een backlink maakt, krijg je een ankertekst. Dit is de tekst die je gebruikt om je website naar een andere website te linken. Je kunt je eigen ankertekst kiezen, maar vaak zal de ankertekst die je krijgt afhangen van het soort website waarnaar je linkt. Als je naar een blogbericht linkt, zal de ankertekst meestal de titel van dat blogbericht zijn. Daarom moet je altijd op de ankertekst letten, en je ervan vergewissen dat die relevant is. De ankertekst kan een grote invloed hebben op je verkeer. Als je naar een andere website linkt, wil je er zeker van zijn dat je een goede backlink creëert. Dit kun je doen door de juiste ankertekst voor je link te kiezen.
Beslis over je Anchor Tekst Strategie
Als je backlinks aan het maken bent, is de ankertekst iets waar je op moet letten. Maar de vraag is, hoe? Welke strategie voor ankertekst moet je volgen? Er zijn een paar dingen die je in gedachten moet houden als je backlinks met ankertekst aan het maken bent. Ten eerste moet je ervoor zorgen dat je ankertekst relevant is voor je doel trefwoord. En ten tweede moet het natuurlijk zijn. Je wilt niet eindigen met ankertekst die er niet natuurlijk bij past. Je moet al te geoptimaliseerde ankertekst vermijden die niet logisch is. Je wilt er ook zeker van zijn dat je ankertekst niet met trefwoorden gevuld is. Houd het natuurlijk, en zorg ervoor dat het nuttig is voor je lezers.
Aanbevelingen voor goede praktijken met ankertekst
Laten we eens kijken naar enkele praktijken met ankertekst die je moet volgen. Zorg ervoor dat de ankertekst die je kiest relevant is voor je doel trefwoord. Hij moet ook nuttig zijn voor je lezers. Je kunt je ankertekst kiezen op basis van je doel trefwoord. Bijvoorbeeld, als je een backlink maakt naar een artikel over inhoudsmarketing, kun je de term “inhoudsmarketing” gebruiken. Je kunt ook een acroniem voor je doel trefwoord gebruiken. Als je doel trefwoord bijvoorbeeld “SEO” is, kun je een acroniem gebruiken als “SEO Secrets”. Je kunt je doel trefwoord ook in je ankertekst verwerken. Je kunt dit doen door je doel trefwoord een paar keer te herhalen in je ankertekst. Zorg er alleen voor dat je dat niet te veel doet. Prop je ankertekst niet vol met trefwoorden. Vermijd ook het gebruik van overdreven veel cijfers en symbolen in je ankertekst.
Domein Autoriteit (DA)
Een zoekmachine ranking score ontwikkeld door Moz die voorspelt hoe waarschijnlijk het is dat een website een plaats krijgt in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs). De scores van Domain Authority gaan van één tot 100, waarbij een hogere score overeenkomt met een grotere kans op een plaats op de ranglijst. Domein Autoriteit is gebaseerd op gegevens uit onze Link Explorer web index en gebruikt tientallen factoren in zijn berekeningen. De eigenlijke berekening van de Domein Autoriteit zelf maakt gebruik van een machine-learning model om voorspellend een “best passend” algoritme te vinden dat onze link gegevens het meest correleert met rangschikkingen over duizenden actuele zoekresultaten die we gebruiken als maatstaf om tegen af te zetten.
Wat maakt SEO dan zo belangrijk?
Niet minder dan 95% van de Nederlands sprekende bevolking in West-Europa begint zijn zoektocht naar een product of bedrijf in een zoekmachine. Door bovenaan in de zoekmachines te staan, trek je de aandacht van je doelgroep en genereer je leads. Ook als mensen de aankoop uiteindelijk offline doen. Zoekmachine optimalisatie / SEO marketing is dus noodzakelijk voor het genereren van leads. Bedenk maar eens wanneer je voor het laatst überhaupt op pagina twee in Google geklikt hebt. Nu je erover nadenkt, bestaat pagina twee, drie, vier enzovoort nog wel?
Oké … maar wat doet SEO in de praktijk?
Binnen de industrie zijn er zo’n 200 factoren die de rangschikking bepalen, maar om er niet te veel de nadruk op te leggen, zelfs bij Google zullen maar weinig mensen precies weten hoeveel het er zijn. Belangrijker zijn de drie pijlers waarin we ze onderscheiden:
Technische kant
Bij Wolf Worldwide zorgen we er niet alleen voor dat je site gemakkelijk te navigeren is, het mooiste is dat zoekmachines zoals Google de voorkeur geven aan sites waar alles netjes zijn plaats heeft.
Dus zorgen we voor:
Optimaliseer de mobiel-vriendelijkheid van je website. Want vergeet niet dat de meeste zoekopdrachten op het internet via de smartphone worden uitgevoerd!
Snelheidsoptimalisatie
De site moet snel laden, we leven in een tijdperk waarin we steeds minder geduld hebben, en laten we eerlijk zijn, de dagen van inbeltelefoongesprekken zijn al lang voorbij.
Verzeker de veiligheid van je website. Door middel van SSL certificaten garandeert Wolf Worldwide dat de bezoekers van je website te allen tijde beschermd zijn. Zo kun je genieten van https, en dat extra’, staat voor veilig.
Conclusion
Nu je het belang van ankertekst in back-links kent, kun je betere backlinks maken. Denk er altijd aan je ankertekst relevant te houden voor je doel trefwoord. Je kunt acroniemen gebruiken, maar je kunt ook je doelsleutelwoord een paar keer herhalen. Je moet er ook voor zorgen dat je ankertekst niet met trefwoorden gevuld is. Volg deze tips, en je zult in staat zijn betere backlinks met betere ankertekst te maken.